Kedy sa môžete na nás obrátiť ?
Ak máte:
- dieťa s ťažkosťami v učení /čítanie, písanie, počítanie/
- dieťa ťažšie prispôsobivé, s výchovnými ťažkosťami
- nadané a talentované dieťa
- záujem o diagnostiku a poradenstvo v oblasti školskej zrelosti
- záujem o diagnostiku a poradenstvo pri integrácii /začlenení/
- záujem o kariérové poradenstvo
- záujem o psychosociálny a osobnostný rozvoj vášho dieťaťa
Poskytovaná odborná činnosť
- diagnostika a poradenstvo /psychologické, špec. pedagogické, sociálno-pedagogické/
- primárna a sekundárna prevencia
- reedukácia,psychokorekcia a psychoterapia
- metodicko – osvetová činnosť
Špecifické aktivity a programy
- Skupinová práca s triednymi skupinami zameraná na harmonizáciu vzťahov v triede, zlepšenie komunikácie a zníženie agresivity, riešenie šikanovania, primárnu prevenciu
- Víkendové pobyty – 2-3 dňové pobyty, ktoré sú pokračovaním skupinovej práce s triednou skupinou a triednym učiteľom, obohatené aj o prvky relaxácie, jazdu na koni a iné.
- Rovesnícke programy - „Peer program“– systematická skupinová práca s vybranými žiakmi zameraná na primárnu prevenciu sociálno-patologických javov, podporu zdravého životného štýlu, rozvoj sociálno-psychologických kompetencií účastníkov
- Programy pre žiakov ZŠ a SŠ – zamerané na prevenciu kyberšikanovnia, obchodovania s ľuďmi
- „Klubové aktivity“ - cielená skupinová práca s deťmi a mládežou s ťažkosťami v učení a správaní
- „Predškoláčik“ - skupinová práca s deťmi predškolského veku, deťmi s odloženou školskou dochádzakou zameraná na osobnostný rozvoj detí, rozvoj a posilnenie grafomotorických sociálnych a komunikačných zručností
- „Aj my sa tešíme do školy“ – aktivity realizované v MŠ s cieľom vytvoriť pre deti podmienky pre dobrý štart do školy
- Tréning fonematického uvedomovania podľa D.B.Eľkonina – program zameraný na rozvoj osobnosti, jazykového potenciálu detí, podporu schopnosti narábať s hláskami (skladať, rozkladať slovo)
- Spolučítanka– program pre rozvoj čitateľského porozumenia určený najmä žiakom s ťažkosťami v učení
Inovatívne metódy práce
- DYS–com – využívanie počítačových programov pri práci s klientom za účelom redukácie čítania, písania a rozvoja zrakového vnímania
- VIT – videotréning komunikácie – nácvik správnej komunikácie s využitím videokamery. Metódu je možné využívať pri práci s rodinou, pri práci so skupinou, školskou triedou a pedagógmi