SKUPINOVÁ DIAGNOSTIKA A PORADENSTVO SO ZAMERANÍM NA POSÚDENIE ŠKOLSKEJ PRIPRAVENOSTI
SKUPINOVÉ AKTIVITY A PROGRAMY PRE MATERSKÉ ŠKOLY
PROGRAM „AJ MY SA TEŠÍME DO ŠKOLY“
Aktivity sú zamerané na vytvorenie podmienok pre dobrý štart do školy. Pri práci s deťmi v malých skupinkách cielene rozvíjame grafomotorické zručnosti, komunikačné a sociálne zručnosti (učíme sa dodržiavať pravidlá, počúvať sa, hovoriť pred ostatnými, podporujeme kamarátske vzťahy). Aktivity sú určené pre deti z predškolskej triedy /deti, ktoré sa pripravujú na vstup do ZŠ/. Aktivity sa realizujú v MŠ. Termín: priebežne
PROGRAM „VESELO DO ŠKOLY“
Program je zameraný na rozvojzručností potrebných pre vstup do školy /rozvoj hrubej, jemnej motoriky, grafomotoriky, vizuomotoriky, matematických predstáv, orientácie v slove, zrakového a sluchového vnímania, podporu sociálnych a komunikačných zručností. Program realizujeme v MŠ. Termín: priebežne
TRÉNING FONEMATICKÉHO UVEDOMOVANIA PODĽA EĽKONINA
Program je určený pre predškolákov a pre deti s odloženou školskou dochádzkou. Cieľom je rozvoj sluchového vnímania, ktorého rozvoj je dobrým štartom do ZŠ, pôsobí preventívne pri predchádzaní vývinových porúch čítania a písania. Program je dlhodobý. Realizuje sa v CPP, po dohode aj v MŠ. Termín: priebežne
ROZVÍJAJÚCI PROGRAM MIRABILIS PRE DETI S ODLOŽENOU ŠKOLSKOU DOCHÁDZKOU
Aktivity v programe sú vytvorené podľa princípov vývinovej psychológie zostavené a zamerané na rozvoj grafomotoriky, priestorovej orientácie, zrakového a sluchového vnímania, pamäte, pozornosti a komunikačných zručností. Program realizujeme v CPP, po dohode aj v MŠ v menšej skupine. Termín: priebežne
PROGRAM „ABY SME SI ROZUMELI“
Rozvíjajúci program realizovaný formou tvorivých aktivít, cez rozprávkové príbehy ponúka možnosť prežívať pozitívne emócie a zároveň primeranou formou získavať nové podnety a rozvíjať sociálne zručnosti, skvalitňovať vzťahy, spoluprácu, posilňovať sebavedomie a primeranú sebaprezentáciu. Program realizujeme v MŠ. Termín: priebežne
PROGRAM „UČÍME SA HRAVO AKO SA HRAŤ ZDRAVO“
Rozvíjajúci program realizovaný hravou formou, zameriava sa na podporu pozitívneho sebaobrazu dieťaťa, ujasnenie významu hraníc a pravidiel v živote, podporu vyjadrenia emócií primeraným spôsobom. Program realizujeme v MŠ. Termín: priebežne
PROGRAM „ZIPPYHO KAMARÁTI“
Program pozostáva zo šiestich modulov, každý modul má svoj vlastný príbeh. Príbehy ukazujú, ako hlavné postavy čelia problémom, ktoré sú známe malým deťom – kamarátstvo, strata kamarátov, riešenie zmeny a straty, aj ako začať znovu. Každý príbeh je ilustrovaný farebnými obrázkami a spestrený aktivitami, ako je kreslenie, hranie rolí a rôzne iné hry. Program je dlhodobý. Realizuje sa v CPP, po dohode aj v MŠ. Termín: priebežne
PROGRAM „MAČKA MŇAU“
Program pozostáva zo skríningu zachytávajúceho deficity v sledovaných dielčích oblastiach a následného tréningového programu pre deti, ktoré sa v sledovaných oblastiach nerozvíjajú harmonicky. Program je dlhodobejší, určený pre vek 3 – 5 rokov. Realizuje sa v CPP, po dohode aj v MŠ. Termín: priebežne
PROGRAM „PREDŠKOLÁK“ A PROGRAM „CVIČENIA PRE PREDŠKOLÁKOV“
Cieľom je rozvoj zručností a schopností detí predškolského veku a systematická príprava na prácu v školskom prostredí. Súčasťou práce je spolupráca s rodičmi a učiteľmi. Aktivity sa realizujú v CPP hravou formou v malých skupinách tak, aby učenie bolo pre deti zaujímavé a prinášalo im radosť, časti programu sa zúčastňujú aj rodičia. Termín: apríl – jún.
Po konzultácii s odbornými zamestnancami CPP je možné dohodnúť aj programy podľa individuálnych požiadaviek škôl a potrieb žiakov a pedagógov.