1. Program „Predškoláčik“ a program „Predškolák“ Cieľom je rozvoj zručností a schopností detí predškolského veku a systematická príprava na prácu v školskom prostredí. Súčasťou práce je spolupráca s rodičmi a učiteľmi. Aktivity sa realizujú v CPPPaP hravou formou v malých skupinách tak, aby učenie bolo pre deti zaujímavé a prinášalo im radosť.
Termín: apríl – jún 2021
2. Program “Aj my sa tešíme do školy“: Aktivity sú zamerané na vytvorenie podmienok pre dobrý štart do školy. Pri práci s deťmi v malých skupinkách cielene rozvíjame grafomotorické zručnosti, komunikačné a sociálne zručnosti (učíme sa dodržiavať pravidlá, počúvať sa, hovoriť pred ostatnými, podporujeme kamarátske vzťahy). Aktivity sú určené pre deti z predškolskej triedy /deti, ktoré sa pripravujú na vstup do ZŠ/. Aktivity sa realizujú v MŠ.
Termín: priebežne
3. Program„Tréning fonematického uvedomovania podľa Eľkonina“: Program je určený pre predškolákov a pre deti s odloženou školskou dochádzkou. Cieľom je rozvoj sluchového vnímania, ktorého rozvoj je dobrým štartom do ZŠ, pôsobí preventívne pri predchádzaní vývinových porúch čítania a písania. Program je dlhodobý. Realizuje sa v CPPPaP, po dohode aj v MŠ.
Termín: priebežne
4. Rozvíjajúci program „Mirabilis pre deti s odloženou školskou dochádzkou“: Aktivity v programe sú vytvorené podľa princípov vývinovej psychológie zostavené a zamerané na rozvoj grafomotoriky, priestorovej orientácie, zrakového a sluchového vnímania, pamäte, pozornosti a komunikačných zručností. Program realizujeme v CPPPaP, po dohode aj v MŠ v menšej skupine.
Termín: priebežne
5. Rozvíjajúci program „Aby sme si rozumeli“ jerealizovaný formou tvorivých aktivít, cez rozprávkové príbehy ponúka možnosť prežívať pozitívne emócie a zároveň primeranou formou získavať nové podnety a rozvíjať sociálne zručnosti, skvalitňovať vzťahy, spoluprácu, posilňovať sebavedomie a primeranú sebaprezentáciu. Program realizujeme v MŠ.
Termín: priebežne
6.Rozvíjajúci program „Učíme sa hravo ako sa hrať zdravo“ je realizovaný hravou formou, zameriava sa na podporu pozitívneho sebaobrazu dieťaťa, ujasnenie významu hraníc a pravidiel v živote, podporu vyjadrenia emócií primeraným spôsobom. Program realizujeme v MŠ.
Termín: priebežne
7. Program „Zippyho kamaráti“ pozostáva zo šiestich modulov, každý modul má svoj vlastný príbeh. Príbehy ukazujú, ako hlavné postavy čelia problémom, ktoré sú známe malým deťom – kamarátstvo, strata kamarátov, riešenie zmeny a straty, aj ako začať znovu. Každý príbeh je ilustrovaný farebnými obrázkami a spestrený aktivitami, ako je kreslenie, hranie rolí a rôzne iné hry. Program je dlhodobý. Realizuje sa v CPPPaP, po dohode aj v MŠ.
Termín: priebežne
8. Program „Veselo do školy“ je zameraný na rozvojzručností potrebných pre vstup do školy /rozvoj hrubej, jemnej motoriky, grafomotoriky, vizuomotoriky, matematických predstáv, orientácie v slove, zrakového a sluchového vnímania, podporu sociálnych a komunikačných zručností. Program realizujeme v MŠ.
Termín: priebežne
9. Program „Mačka Mňau“ pozostáva zo skríningu zachytávajúceho deficity v sledovaných dielčích oblastiach a následného tréningového programu pre deti, ktoré sa v sledovaných oblastiach nerozvíjajú harmonicky. Program je dlhodobejší, určený pre vek 3 – 5 rokov. Realizuje sa v CPPPaP, po dohode aj v MŠ.
Termín: priebežne
10. Program „Metóda dobrého štartu“ aktivizuje a rozvíja psychomotoriku v súčinnosti so sférou emocionálne motivačnou a sociálnou. Program je dlhodobý. Realizuje sa v CPPPaP, po dohode aj v MŠ.
Termín: priebežne
.